Znak Aard - w Starszej Mowie słowo "aard" oznacza górny, najwyższy, jednakże nazwa znaku jest myląca. To jeden z prostszych czarów psychokinetycznych, polega na pchnięciu energii w wybranym kierunku. Jego siła zależy od woli i koncentracji rzucającego czar.
Znak Quen - wytwarza wokół rzucającego pole ochronne, które chroni go przed pociskami niemagicznymi, takimi jak kamienie.
Znak Aksji - znak ten daje rzucającemu możliwość kontrolowania, uspokajania osoby bądź zwierzęcia będącego pod jego działaniem.
Znak Igni - jak wskazuje łacińska nazwa, oznaczająca "ogień", jest to znak, który pozwala rzucającemu wzniecić płomienie. Jego znajomość może się przydać - Geralt używa go np. w celu przepalenia powrozu, którym został związany.
Znak Yrden - wiedźmini używają tego znaku, by wytworzyć wokół siebie ochronną barierę. Drzwi, rygle czy wieka znajdujące się pod jego działaniem zostają magicznie zabezpieczone. Rzucenie polega na narysowaniu symbolu tego Znaku na obszarze, który rzucający chce chronić. Gdy przedmiot z namalowanym symbolem zostanie poruszony, magia zniknie.
Znak Heliotropu - chroni rzucającego przed atakami z użyciem magii bądź je osłabia, pozwala wychwycić czar przeciwnika, nie działa jednak w stosunku do strzał, bełtów czy innych przedmiotów zadających obrażenia fizyczne.